2014. június 21., szombat

Vegetáriánus lasagne


Még nem meséltem, úgyhogy itt az ideje, hogy elbüszkélkedjek a dologgal. Néhány hete a TV Paprika felkért, hogy vállaljak szakmai lektorálást néhány sorozatuknál, és én boldogan mondtam igent erre a munkára. Az alábbi recept az első sorozatomból való, de persze ahogy az lenni szokott, az élet át- és felülírta az ott látottakat. Így aztán ez a változat készült most a tanyán, ahol két napig mi vigyázunk a kutyákra, csirkékre és lovakra. Nagyon élvezzük a társaságukat, a csendet és a jó levegőt, igazán dukált egy ilyen jó kaja is nekünk. 

Hozzávalók: 

lasagne tészta (kb. 9 darabot használtam fel) 
9 dl házi paradicsomszósz (a sajátomat használtam, egyébként valami jó minőségű olasz passatát ajánlok) 
25 dkg tehéntúró 
15 dkg füstölt krémfehér sajt 
1 padlizsán 
1 cukkini 
maradék gomba 
olaj 

Elkészítés: 

A padlizsánt meghámoztam és hosszában vékony szeletekre vágtam, a cukkinit is hasonlóan aprítottam fel, de azt nem hámoztam. A gombát szintén hosszúkás szeletekre vágtam. A túrót összekevertem az összemorzsolt krémfehér sajttal. A zöldségeket egy tapadásmentes serpenyőben olajon megsütöttem. A jénaiba, amiben a lasagne sült, alulra bőven öntöttem paradicsomszószt, arra ment az első réteg tészta. Erre pakoltam a padlizsán és cukkini szeleteket, kentem rá túrókrémet, amit meglocsoltam egy kevés paradicsomszósszal. Ismét tészta következett, majd zöldség, túrókrém, paradicsomszósz, és jutott még egy réteg a hozzávalókból. A felső tésztaréteget is megöntöztem paradicsomszósszal, majd mivel a zöldségek még forróak voltak, úgy 25 percre betettem az edényt a sütőbe, őszintén szólva, fogalmam sincs, hány fokra. Örültem, hogy a palackos gázról működő sütőt be tudtam kapcsolni. Amíg sült a tészta, meglocsoltam a veteményest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése