2014. április 21., hétfő

Puffancs

Reggelire kiváló sütemény, szeretjük nagyon. Most éppen ünnepi ebédben szerepelt előételként, a megszokottnál is kisebb, 45 grammos darabokat szaggattam belőle, meggömbölygettem, és éppen belefért az előételes tálkába a kacsamáj mellé.




Hozzávalók:
 
45 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő(7 gr)
1 tojás
5 dkg olvasztott vaj
1 dl tej
2 evőkanál joghurt
1,5 kávéskanál só
3 evőkanál kristálycukor
 
Elkészítés:
 
A vajat, a tejet, joghurtot és a tojást a kenyérsütő gép tartályába öntöm, majd hozzáadom a lisztet, cukrot, sót, élesztőt. A dagasztó programmal másfél óra alatt elkészíttetem a tésztát, kivéve a gépből szelíden átdolgozom, tíz cipócskára osztom, elgömbölygetem őket a tenyerem között, végül beleültetem őket a sütőpapírral bélelt tepsibe. Ekkor már melegítem a sütőt, így ha a tűzhely tetejére, a sütőből felszálló meleg levegő útjába teszem a tepsit, ott szépen megkelegetnek a cipók a konyharuha alatt. Amikor úgy ítélem meg, hogy már mehetnek a szoliba - kb. 20 perc múlva-, cseppnyi vízzel vagy tejjel elkevert tojássárgájával bőven lekenem, majd 180 fokos sütőbe teszem és készre sütöm. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése