2014. április 2., szerda

Kesudiós csirke


GoodFood recept, minimális változtatással. Hangos és elsöprő sikert aratott, mikor először főztem meg, én is kis híján megcsókoltam érte a saját kezemet. Zsázsám nem volt itthon még soha, ezért azt elhagytam belőle.Zöldborsó szezonban néhány zsenge hüvelyt, amiben még csak kezdemények a borsószemek, megmosva, két végét levágva tegyük bele, finom csemege (mangetout) ebben az ételben.
Attól csodás, hogy nagyon hamar készen van, látványnak sem utolsó a maga színkavalkádjával, és a mártás hozzávalóit pedig örökre elhelyezem a családi recepttár legbecsesebb darabjai közé, mert pont olyan, amilyennek én ezeket az ázsiai jellegű ételeket szeretem.

Hozzávalók négy személyre:

1 csikemell filé aprócska darabokra vágva
szezámolaj
egy marék kesudió
fél piros, fél zöld kaliforniai paprika kis kockákra vágva
1 lilahagyma nagyobb darabokra aprítva, szezonjában finom újhagymával is

Szósz (érdemes az arányokat megtartani)

3 evőkanál Hoisin szósz
2 evőkanál szójaszósz
1 hüvelykujjnyi gyömbér reszelve
2 gerezd fokhagyma összezúzva
1 evőkanál szezámolaj
2 evőkanál rizsecet

Elkészítés:

Egy evőkanál olajon a csirkét magas hőfokon átpirítjuk, amikor kifehéredett, hozzáadjuk a hagymát, paprikát, kesudiót, és néhány percig együtt pirítjuk az egészet. Közben összekeverjük a szószhoz valókat, ráöntjük a húsra, nagyon kevés vizet adunk hozzá (én a vizet a szószos edénybe öntöttem, azzal kvázi kiöblítettem az edényt, úgy ment a húsra, hogy egy csepp íz se vesszen kárba), és a hús puhulásáig főzzük az ételt. Sütéssel, párolással együtt sem több a művelet tíz percnél. Opcionálisan adhatunk hozzá chili pelyhet, és egy kevés sóval korrigálhatjuk az ízeket, ha szükségesnek találjuk. Rizzsel tálaltam, az eredeti recept 15 dkg zsázsával koronázza az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése