2014. április 9., szerda

Dagasztás nélküli zsemle



Sok éve már, hogy először végigsöpört a hazai gasztroblogokon a DNK-őrület. Kár, hogy annak idején a DNK elnevezést nem védettem le, mikor kitaláltam. Jelentése - micsoda meglepetés! - dagasztás nélküli kenyér. Nem mintha ez olyan őrületesen szellemes vagy eredeti elnevezés lenne, de azóta is mindenki így hívja a kenyereknek és zsemléknek, buciknak összes változatát, ami dagasztás nélkül készül.
Egy újszülöttnek minden vicc új alapon elmesélem, hogy ez a fajta sütési mód New Yorkból érkezett (honnan máshonnan?), a New York Times egyik számában volt róla cikk, ha jól emlékszem, aztán lett belőle videó is. Az elkészítés rém egyszerű, mindenki meg tudja csinálni.A kenyeret majd egy más alkalommal mutatom, ez egy még annál is praktikusabb változat, hiszen nagyjából két óra alatt elkészül a zsemle, ami egy reggelinél nem elhanyagolható idő. Ráadásul a két órában kb. öt perc dolgunk van tevőlegesen.

Hozzávalók:

75 dkg liszt (harmada lehet teljes kiőrlésű)
1 evőkanál szárított élesztő
3 teáskanál só
5 dl langyos víz
1 dl tej
1 evőkanál méz

Elkészítés:

Csak semmi faxni, keverjük össze a hozzávalókat. Nem kell futtatni az élesztőt, csak beleszórni a lisztbe. A folyadékot adagoljuk hozzá, és elegyítsük el, hogy mindenhol nedves legyen a liszt. Ezután tegyünk rá folpackot, langyos helyen hagyjuk pihenni másfél órát.
ERŐSEN lisztezett deszkán bucikat formálunk a tésztából. Én ezt úgy csináltam, hogy mivel a tészta eléggé a nokedli állagára hajazott, két kanállal adagokat  szakítottam belőle, a kanalak segítségével kicsit formáztam-hajtogattam a tésztát, és így emeltem át a sütőpapírral bélelt tepsire. Megszórtam szezámmaggal a tetejüket.
A sütőnk legmagasabb hőfokát igénybe véve süssük meg (nálam ez 230 fok), nagyjából 20 percre van szüksége a tésztának ahhoz, hogy átsüljön.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése