2013. szeptember 12., csütörtök

Norvég hegyi kenyér Nigella nyomán

A saját blogomban kerestem egy receptet, amikor a google váratlanul elvitt egy olyan oldalra, ahol tudomást szereztem róla, hogy Nigella évek óta polcomon álló könyvében van ez a jó kis recept. Nem kell dagasztani, nem kell keleszteni, és mondhatom, nagyon finom. Az eredeti recepthez képest változtattam rajta egy keveset, azt majd jelzem.

  
Hozzávalók:

25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
5 dkg rozsliszt
5 dkg zabpehely (nálam búzakorpa)
250 ml langyos víz
250 ml író (nálam tej, amibe egy teáskanál ecetet öntöttem)
7 gr porélesztő
1 púpos teáskanál só
1 evőkanál cukor (nem tettem bele)
8 evőkanál mag, nálam tökmag, napraforgó, lenmag, szezámmag

A vizet és a tejet összeöntöttem, beleszórtam az élesztőt, és pár percig állni hagytam. Ezalatt kimértem a liszteket, sót, és belekevertem az élesztős folyadékba. Fakanállal elegyítettem az anyagokat, majd beleszórtam a magokat. Kivajazott sütőformába öntöttem (legközelebb mindenképpen kibélelem sütőpapírral), és betettem a formát a hideg sütőbe, amit aztán 100 fokra állítottam. Így sült 30 percet. Ezután a hőfokot 180 fokra állítottam, és még fél órát sütöttem a kenyérkét. A könyvből nem egyértelmű, hogy összesen egy órát kell sülnie a kenyérnek, vagy 180 fokon kell egy órát sülnie, de ez utóbbit én extrémnek tartom egy ilyen kis kenyérkénél.



1 megjegyzés: