2013. április 23., kedd

Ázsiai ihletésű gombaleves paleosoknak is

Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a leves ezer százalékig paleos, mindenesetre azt gondolom, hogy szűk egy héttel azután, hogy elkezdtem a paleos elvek szerint étkezni, nem rossz próbálkozás.


Hozzávalók 4 adaghoz:
35 dkg gomba
egy kisebb vöröshagyma
2-3 szál újhagyma
1 nagy doboz kókusztej
2 szál ázsiai citromfű
1 kisebb darab galanga
2-3 kaffír lime levél
1 gerezd fokhagyma reszelve
2 evőkanál piros curry paszta
nem paleósoknak: szójabab csíra
1 lime
olaj

Elkészítés:
2 evőkanál olajon megpirítottam a nagyon apróra vágott vöröshagymát. Sóztam, hogy hamarabb puhuljon. Hozzáadtam a curry pasztát, azt is lepirítottam, majd beletettem a lábasba a kalapáccsal kicsit megveregetett citromfüvet, vastag karikákra vágott galangát, lime levelet, valamint a vastagabb szeletekre vágott gombát, újhagymát. Felöntöttem a kókusztejjel. A kókusztej maradékát egy kevés vízzel mostam le a konzerves doboz faláról, ezt a vizet is a lábasba öntöttem. Felforraltam, főztem néhány percig. Nem vártam meg, hogy a gomba puhára szottyadjon, én úgy szeretem, ha még kicsit ress. Megkóstoltam, kicsit még korrigáltam sóval az ízét. Nem paleósok nyugodtan dobjanak bele a láng lekapcsolása előtt még néhány marék szójabab csírát.
A curry paszta ugyebár fűszerpaszta, ezért nem feltétlenül szükséges a leveshez sem az ázsiai citromfű, sem a galanga. Ha van otthon, használjuk, mert nagyon jót tesz a levesnek, de ha nincsenek ezekből készleteink, se essünk kétségbe.

Tálaláshoz nagyon kell a lime szelet, mert a leve teszi tökéletessé a levest. Vettem még koriandert is, de amilyen szeleburdi vagyok, elfelejtettem a levesbe szórni. De minden jóban van valami rossz, kénytelen leszek a héten még egyszer megfőzni ezt a levest, annyira imádom, és majd abba belekerül végül a koriander is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése