2013. március 28., csütörtök

Húsvéti répatorta


A receptet anno  a Katakonyhában találtam, köszönet érte. Kicsit változtattam a hozzávalókon, mert menet közben úgy éreztem, a citromos-répás ízhatáshoz a fehér csokoládé talán jobban passzol. Emeltem a sütőpor mennyiségét is. Ajánlatos dupla adaggal indítani, mert én csak néztem - hogy stílusos legyek -, mint a luki nyúl, hogy milyen kevés süti lett a tésztából. Mondjuk ha kicsit gondolkozom, és értelmesen ránézek a liszt mennyiségére, talán kevésbé kerekedett volna el a szemem... Mindenesetre a répatorta nálunk nagy húsvéti klasszikus, bár őszintén szólva én a húsvéttal mindig úgy járok, hogy mire felocsúdok, hogy ünnep van, már el is múlt. Főételekben nincsenek nálunk tradicionális húsvéti húsételek például, ilyenkor mindig igyekszem a családtagok kedvében járni kedvenc ételeikkel, és ha az egy jó kis rántott csirkemell, hát legyen az!


Hozzávalók:
3 db tojás
7,5 dkg liszt
10 dkg fehércsoki összeaprítva kicsi kockákra
10 dkg dió durvára vágva
30 dkg répa finomra reszelve
12,5 dkg vaj
12,5 dkg kristálycukor
1 zacskó vaníliás cukor
1 citrom héja
1 tasak sütőpor
egy marék zsemlemorzsa

Elkészítés:

A vajat habosra kevertem, alaposan kikevertem a cukorral is, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat. A lisztbe belekevertem a durvára darabolt diót, a sütőport és a csokikockákat. Felváltva hozzákevertem a tojásos vajhoz a lisztes keveréket, illetve a reszelt répát. Kivajazott, zsemlemorzsával megszórt 22x22 cm-es tepsiben sütöttem, 180 fokon. Nem néztem az órát, de a tűpróbát úgy 35 perc múlva végezhettem, akkor már jó volt a tészta.
Tetejére ciktrommázat öntöttem (egy citrom levéhez porcukrot kevertem, annyit, hogy sűrűn folyó masszát kapjak... sajnos ez a cukor mennyiség nem kevés, nem teszi diétássá a süteményt), és a tavaly óta rejtegetett húsvéti nyuszi díszeimmel dekoráltam a sütit.


Nehézségi fok:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése