2024. február 15., csütörtök

Olasz "hús"gombóc paradicsomszószban


Van nekem ez a milliószor kipróbált, milliószor jól szerepelt receptem, az olasz húsgombóc. Számtalanszor elkészítettem már, gyakorlatilag ha félkómába esnék, és az egyik kezemet a hátsómba dugnám pihentetés céljából, akkor is meg tudnám főzni. Természetesen mindig is saját magam által eltett paradicsommártással készítettem, és ez nem volt most sem másképp, amikor a vegán változatot készítettem el.

Nem akarok kamuzni, ez a húsgombóc most készen kapható vegán termék volt, de megmondom őszintén, annyira nem jött be nekem, hogy pillanatokon belül neki fogok állni kikísérletezni a saját receptemet a vegán húsgombócra nézve, már van is ötletem, hogy miből fogom megpróbálni. De ötletnek ez akkor is jó, hátha hasznára lesz más vegánoknak is.

Hozzávalók:

1 csomag vegán húsgombóc egy kevés kókuszolajon körbepirítva, átsütve
7 dl spagetti szósz (ha nincs ilyened készen, leírom, hogyan csináld)
1 evőkanál sörélesztő pehely a sajtos íz reprodukálásáért
a tálaláshoz friss bazsalikon
25 dkg teljes kiőrlésű spagetti

Elkészítés:

A gombócokat a csomagoláson található leírás szerint egy kevés kókuszolajon átpirítottam. A szószt felforrósítottam, az ízére ráerősítettem még némi oregánóval, őrölt rozmaringgal és szárított bazsalikommal, meg némi fokhagyma granulátummal. Felforraltam. Ebbe a forró mártásba szedtem bele a kifőtt spagettit.

A tányéron a spagettire pakolgattam a húsgombócokat, megszórtam sörélesztő pehellyel és friss bazsalikom levelekkel.

Spagetti szósz:

1 fej vöröshagyma
1 sárgarépa
1 szál szárzeller
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj/kókuszolaj
1 doboz aprított, hámozott paradicsom konzerv
fűszerek: oregánó, bazsalikom, rozmaring, esetleg kakukkfű

egy kevés cukor

A zsiradékon a nagyon apróra vágott hagymát, répát, szárzellert és fokhagymát elkezdem párolni. (Ez a soffritto.) Lassan, türelmesen, ne égjen meg, ne is piruljon meg, puhára kell párolnunk. Bizony előfordulhat, hogy erre akár 15 percünk is rámegy. Rázuttyantjuk a paradicsomot, megsózzuk, megfűszerezzük és összeforraljuk az egészet egy sűrű mártássá.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése