2016. június 28., kedd

Zsemle

A régi blogomban elég sok zsemle recept szerepelt, volt, amelyiket szerettük, volt, amelyik nem volt annyira sikerült darab. Ma elindult a kisebbikem fesztiválozni, Sopron elég messze van Pesttől még autóval is, úgyhogy sütöttem neki az útra zsemlét. Egy ideig úgy volt, hogy hajnalok hajnalán indul, tudtam, hogy nem lesz nyitva semmi, hogy szendvicsnek valót vegyen, meg aztán tegnap nem is volt olyan meleg, úgyhogy előrántottam egy régi receptet. Nagyon jó tésztája van, épp megfelelően tömör, nem az a fajta, ami csak levegőből áll, de nem is az a nehéz, amelyikkel ha fejbe dobnak, neked annyi.


Hozzávalók:

25 dkg BL55-ös liszt
17 dkg rozsliszt (Graham liszt és teljes kiőrlésű tönkölyliszt volt nálam most rozsliszt helyett)
7 gr szárított élesztő
2,5 dl víz
30 ml olaj
2 teáskanál só
2 teáskanál cukor
20 ml tejpor


Elkészítés:

A hozzávalókat belesorakoztattam a kenyérsütő gép üstjébe - alulra a vizet, olajat -, és hagytam, hogy másfél óra alatt megdagassza, megkelessze a tésztát a gép. Sok munka volt tegnap, ez volt a praktikusabb megoldás.
Másfél óra múltán deszkára szedtem a tésztát, 8 darabra formáztam, mindegyiket jól meghajtogattam, zsemlévé formáltam, majd sütőpapírral bélelt tepsin hagytam újra fél órát kelni.
180 fokos sütőben 20-25 percet sütöttem. Én mindig le szoktam ellenőrizni, kong-e a kenyér/zsemle alja, és ha igen, akkor ki lehet szedni a sütőből Nagyon csinos kis zsemlék lettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése