2013. október 20., vasárnap

Frankfurti leves

A legfinomabb verzió frankfurti levesre. Én régebben tejföl és répa nélkül készítettem, de mióta rátaláltam erre a receptre, csak így készítem. Egyedüli kényes pontja a virsli kiválasztása, mondanom sem kell talán, ügyeljünk rá, hogy a legkevesebb szójaizét és tartósítót tartalmazó, minél nagyobb százalékban húsból lévő virslit keressük hozzá.

Hozzávalók:
 
1 kis fej kelkáposzta
3-4 szem burgonya
1 szál sárgarépa
1 fej vöröshagyma
2 nagy gerezd fokhagyma
só, bors, pirospaprika, majoranna, őrölt kömény
virsli vagy kolbász, de inkább virsli
3 evőkanál olaj
1 púpos evőkanál liszt
2 dl tejföl
 
Elkészítés:
 
A kelkáposztát csíkokra, a sárgarépát karikákra vágtam, a krumplit kis kockákra, a hagymát szintén. Forró vízben odatettem főni őket, kaptak sót, majorannát és köményt ebben az állapotukban. Ügyeltem, hogy ne főzzem a zöldségeket túl puhára, az a kelkáposztának nemigen tesz jót, se látványban, se élvezeti értékben. Közben néhány 3 evőkanál olajon lisztet pirítottam, megszórtam pirospaprikával, belenyomtam a fokhagymát, majd felengedtem egy pohárka hideg vízzel. Ebbe a felengedett rántásba kevertem a tejfölt, majd beleöntöttem a levesbe, forraltam rajta egyet, beledobáltam a karikákra vágott (Zimbo) virslit, és már készen is volt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése