2023. december 28., csütörtök

Marbella csirke, a 80-as évek ikonikus amerikai étele

A recept először 1982-ben jelent meg a Silver Palate Cookbookban, Sheila Lukinsnak és Julee Rossónak köszönhetjük, és én mától valóban hálás vagyok, hiszen ma először készítettem, de hogy nem utoljára, az halál biztos. 


Amiért ez a recept imádni való, az elsősorban az, hogy csodálatosan finom. A másik, hogy mindenféle különleges, fancy hozzávalót nélkülöz, remélem, az olajbogyó már nem számít nálunk sem különleges hozzávalónak. A harmadik, hogy kb. 10 percnyi munka van vele, és ebbe már beleszámítottam az extrán tollas, tokos csirkecombok megtisztítását is. A negyedik, hogy olyan egyszerűen készíthető el, hogy azzal a legkezdőbb kezdők is elengedett kézzel birkóznak meg, úgyhogy én a magam részéről mindenkit, de mindenkit arra bíztatnék, álljon neki, dobja össze, süsse meg, és onnantól kezdve alkossunk egy rajongó tábort a Marbella csirke mellett.

A recept a következő: összeállítod a pácot, beleteszed a csirkét, hagyod egy éjszakán át pácolódni, majd az egészet átöntöd egy tepsibe, betolod a sütőbe, egy órát sütöd. End of story. Mindezt kicsit részletesebben:

Hozzávalók 6 személyre:

6 db csirkecomb
20 dkg magozott aszalt szilva
1 csésze magozott olajbogyó (azt használd, amelyiket a legjobban szereted, zöldet, feketét, esetleg vegyesen a kettőt, úgy, mint én)
2 evőkanál capribogyó
3 babérlevél
fél csésze olívaolaj
1 evőkanál szárított oregánó
3 gerezd fokhagyma
fél csésze vörösbor ecet (én most sherry ecetet használtam)
1 teáskanál só
ízlés szerint őrölt bors
2 dl száraz fehér bor
1 evőkanál barna cukor

Elkészítés:
A csirkecombokat megtisztítjuk, a forgónál kettévágjuk.
Elkészítjük a marinádot, amiben a csirke az éjszakát tölti.
Összekeverjük az olajat, az ecetet, hozzáadjuk az olívát, a kaprit és az aszalt szilvát. Ízesítjük a pácot sóval, borssal, beledobjuk a babérleveleket, az oregánót és az összenyomott fokhagymát. Én most csak egy fokhagyma gerezdet pépesítettem, a másik kettőt egészben dobtam a pácba. Beleforgatjuk a pácba a csirke darabokat, fóliával lefedjük az edényt, és mehet a hűtőbe hűsölni. Az én Marbella csirkém most kb. 15 órát töltött a pácban.
Öntsük át a húst és a pácot egy tepsibe, olyanba, amelyben egy sorban elférnek a húsok. Rendezzük el az aszalt szilvát és az olívákat a hús körül. Szórjunk meg minden húst barna cukorral. Nem kell sok, csak hogy legyen, ami rákaramellizálódik a húsra, gyönyörű színt adva neki. A bort öntsük a csirkedarabok köré.
Nagyjából 60-70 percet szánjunk a csirke sütésére 200 fokon, fólia alatt. Én úgy 30 perc után levettem a fóliát, és anélkül sütöttem készre az ételt.
Tálalás előtt szórjuk meg az ételt aprított petrezselyemmel. Burgonyakrokettel tálaltam, de pompás lehet hozzá a krumplipüré, vagy a rizs is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése