2022. június 20., hétfő

Gyümölcsös triffle

Trifle, triffle, sosem fogom megtudni, mi a helyes leírása, mondják triflnek, trájflnek, szóval van vele baj elég :) Ellenben az egyik legjobb desszert szerintem, millió és még egy változatban készítheted, variálhatod, ahogy jól esik. A lényege az, hogy legyen benne piskóta, némi kis alkohol és sooook krém. Én általában mascarponét, felvert tejszínt és vanília pudingot szoktam használni, most mind a hármat bevetettem, mert azt akartam, hogy tényleg jó sok krém legyen benne.

A gyümölcsöket nyilván a szezon határozza meg, az eper igencsak lecsengőben van, én meg igencsak imádom, úgyhogy ez adja a gyümölcs réteg gerincét.

Hozzávalók:

3 tojásból piskóta vagy készen vásárolt piskóta karikából levágott megfelelő mennyiség

25 dkg (szobahőmérsékletű) mascarpone
1 csomag vaníliás pudingpor (főzős)
fél liter tej
cukor ízlés szerint
3 dl 33 %-os habtejszín
gyümölcsök
1 kis üveg lekvár (eper, meggy)
4-5 evőkanál meggylikőr (amilyen szerencsés vagyok, volt még itthon a pannonhalmi bencés meggylikőrből). Helyettesíthető szörppel is persze.

Elkészítés:

Én sem vagyok a magam ellensége, úgyhogy mikor vasárnap a pékségben megláttam a gyönyörű piskótakarikát, azonnal lecsaptam rá, hát süssön a fene 30 fokban, ha nem muszáj. Ha muszáj, az egy másik bábszínház, akkor muszáj, és kész. Sokan készítik a triffle-t babapiskótával, szerintem az igazi piskótás változat finomabb és kiadósabb is. Így aztán fogtam, elfeleztem a piskótakarikát, a felét lefagyasztottam, a másik felét felkockáztam.

A krém úgy készült, hogy a tasakon lévő előírás szerint megfőztem a vanília pudingot, kihűtöttem. Csapba víz, abban szépen üdül a pudingos lábas, időnként keverek rajta, pikkpakk jó lesz.

Ahhoz, hogy a tejszínt szép, kemény habbá verhessük, a tejszínnek a lehető leghidegebbnek kell lennie, és a tálat sem árt betenni egy órácskára a hűtőbe. Aztán kezdődhet a móka, a tejszínt magas fordulatszámon habbá verjük. A biztonsági játékosok nem tesznek bele ilyenkor cukrot, mert ha véletlenül túlszaladna a robotgép, és sikerülne vajat vernünk a tejszínből, azt simán elhasználhatjuk, de ha már benne van a cukor, akkor az a veszett fejsze nyele legtöbbször. Szóval kész a habunk, adagonként belekanalazzuk a hideg pudingot, aztán a mascarponét is. Ekkor megkóstoljuk, utánaédesítjük. Én egy púpos evőkanál porcukrot adtam most hozzá. Ezzel kész is vagyunk, kezdődhet a rétegezés.

- tegyünk a krémből egy vékony réteget a tál aljára

- tegyük rá a piskóta felét, locsoljuk meg az alkohollal/szörppel

- mehet rá a krém fele, arra egy kevés lekvár

- következik a gyümölcsréteg, jelen esetben az összevágott eper, de lehet ez persze málna, áfonya, ribizli, sárgabarack, ki mihez jut hozzá, ki mit szeret

- második adag piskóta, alkoholos/szörpös locsolás, kis lekvár

- a maradék krém gazdagon, letapicskolva, hogy lehetőleg befolyjon a gyümölcsök közé

A tálat díszíthetjük gyümölccsel, citromfű vagy menta lelekkel, vagy amivel csak akarjuk. Működhet az is, hogy a krémre szórunk egy kevés (baba)piskóta törmeléket is. Csak könyörgök, színes szórócukrot, csokoládédarát (aka egérszar) ne! 

A triffle-t hagyjuk pár órán át összeérni, egy éjszakai pihenés sem fog ártani neki.

Itt egy ünnepi triffle recept is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése