2019. december 31., kedd

Lencsefőzelék

Nem is értem, hogy nem került még ide a lencsefőzelék receptje. Én a hagyományos módon főzöm, nálam inkább sűrűbb az állaga, nem szeretjük, ha nagyon híg, a mustár, a babérlevél elmaradhatatlan ízesítők, és persze nagyon fontos a jó minőségű tejföl is. Mindig elmondom, ha szóba kerül, vagy aktuális, hogy a 12 százalékos tejföl nem tejföl. A tejföl 20 százalékosnál kezdődik, de én a 25 százalékost preferálom, Tesco Finest vagy Spar Prémium terméket veszek.


Eredeti, freeblogos blogomból előbányászott fotó 2006 tájékáról :D 


Hozzávalók:

50 dkg lencse
1 fej vöröshagyma
2-3 babérlevél
fél liter tejföl
só, fokhagyma
mustár
a rántáshoz zsiradék, liszt, pirospaprika (kb. 3 evőkanál olaj, 2 csapott evőkanál liszt)
 
Elkészítés:

A lencsét beáztatom néhány órára, de abból se csinálok gondot, ha erre nincs időm. Odateszem kuktában az apróra vágott vöröshagyma, só és babérlevél társaságában, hogy puhára főjön. Annyi vizet öntök rá az edényben, hogy ellepje a lencsét. Közben elkészítem a rántást: olajon zsemleszínűre pirítom a lisztet, kap egy pici gerezd fokhagymát, pirospaprikát, hideg vízzel felengedem, hozzáadom a megfőtt lencséhez - amin szerencsés esetben már nem sok víz marad, ha mégis, akkor úgy gondolomformán lemerítek belőle, mert mi azt szeretjük, ha a főzelék inkább a tejföltől lesz szaftos, nem a főzővíztől, ha értitek, mire gondolok - és összeforralom. Hozzáadom a tejfölt, azzal is rottyantom egyet. Ekkor következik a főzelék elkészítésének legfontosabb mozzanata: az ízesítés. Én mustárral szoktam kicsit megbolondítani, a számunkra kellemes savanykásságát a tejföl adja meg, ha kell, kaphat még sót, valamint egy csipetnyi cukrot szoktam még adni a komplett ízvilág eléréséhez. A főzelékhez kínált feltétek sora változatos: sült virsli, tükör tojás, kemény tojás, pörkölt, fasírt stb.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése