2019. február 9., szombat

Máglyarakás

Azt hiszem, az utóbbi néhány hétben legalább kétszer (de lehet, hogy háromszor) futottam neki a "vegyünk almát, süssünk belőle valami finomat" projektnek. Az almák az első esetben, és erre határozottan emlékszem, a lányomék tanyáján, a lovaknál kötöttek ki, másodszorra készült belőle egy kis pite, most pedig végre-valahára megsütöttem a máglyarakást, ami valami csodás lett. Az külön büszkeséggel töltött el, hogy a máglyarakásba én sütöttem a kalácsot, és a baracklekvárt is én főztem nyáron. Van ennek egy jó kis stichje, azt kell mondjam.
A máglyarakás sajnos nem egy fotogén édesség, ezért elő se vettem a fényképezőgépemet, és a recept közzétételének leginkább az a célja, hogy legyen egy jó receptetek hozzá, mintsem, hogy lássátok, hiszen máglyarakást mindenki látott már. Aki meg nem, az Google-zza meg, aztán álljon neki a sütésnek!

fotó: pixabay.com

Hozzávalók:

szikkadt kalács szeletek
(ennek mennyisége függ az edényünk nagyságától, de szerintem max. 8 elég lesz)
3,5 dl tej
3 tojás szétválasztva
6 evőkanál porcukor (vagy édesítő)
1 kis üveg (csökkentett cukortartalmú) lekvár
6 db közepes alma
egy marék mazsola
2 dkg vaj

Elkészítés:
A mazsolát mossuk meg, áztassuk be felhasználásig egy kevés langyos vízbe.
Az almákat hámozzuk meg, magházukat távolítsuk el.
A tojások sárgáját keverjük el a tejjel és a cukor (édesítő) felével. A kalácsokat mártsuk meg a tojásos tejben, tegyük egy tálba őket.
Vajazzuk ki azt az edényt, amiben sütni fogjuk a máglyarakást, a célnak minden olyan edény megfelel, amiben a kalácsokat egy rétegben le tudjuk rakni. A kivajazott edénybe rakosgassuk le a szottyos kalács szeleteket, ha kell, nyugodtan törjük el őket, alakítsuk úgy, hogy minden helyet az edényben kitöltsünk kaláccsal. Ha marad tej, öntsük a kalácsokra. Szórjuk meg a leszűrt, lecsepegtetett mazsolával. Fogjunk egy uborkagyalut, és gyaluljuk a mazsolás kalácsra az almákat, oszlassuk el őket azonos vastagságú rétegben, majd kenjük meg az almát a lekvárral úgy, hogy mindenhol beborítsa az almát.
Tegyük az edényt 180 fokra előmelegített sütőbe kb. 25 percre.
Közben a maradék cukorral (édesítővel) verjük kemény habbá a tojások fehérjét, és a 25 perces sütési idő letelte után kenjük a tojáshabot a megsült sütemény tetejére, és dugjuk be újabb 10 percre a sütőbe, melynek hőfokát visszavettük 150 fokra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése