2017. május 26., péntek

Sült rizs csicseriborsóval és spenóttal

Van nekem egy elég tekintélyes receptgyűjteményem, még nem az elektronikusan tárolt típusból, hanem csak úgy póriasan, papírra nyomtatva. Ebben találtam ezt a receptet, a nyomtatás alján ott a dátum, 2008 szeptemberében éreztem figyelemre méltónak a Good Food receptjét. Most valami láda mélyéről került a kezembe a köteg, ez volt a kupac tetején. Elkészítettem, és isteni. Mondjuk másként csináltam, mint ahogy tanácsolták, úgyhogy ez mostantól saját recept ;-)


Hozzávalók:
1 tasak basmati rizs
20 dkg konzerv csicseriborsó leöblítve, lecsöpögtetve
2 marék bébispenót
1 teáskanál zöld curry paszta
1 gerezd fokhagyma összenyomva
pár szem kesudió
kókuszzsír

Elkészítés:
A rizst megfőztem. Egy serpenyőben egy kevés kókuszzsírt forrósítottam, azon átpirítottam a curry pasztát és a fokhagymát, rádobtam a rizst, átsütöttem. Következett a csicseriborsó, végül pedig a bébispenót, ami egy pillanat alatt összeesett. Tettem rá egy-két szem pirított kesudiót, isteni volt. Sózni sem kellett, a curry pasztától épp elég fűszeres lett.

Kimértem a szénhidrát tartalom miat a rizst, abból 5 dkg-ot engedélyeztem magamnak, csicseriből 10 dkg-ot, és bár a kesudiót legközelebb kihagyom - finom, de brutál a kalória- és szénhidrát tartalma is -, nagyon jót ettem belőle. Így kb. 52 gramm szénhidrát volt a fotón látható adag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése