2016. február 8., hétfő

Káposzta saláta


Emlékszem rá, amikor sok évvel ezelőtt először álltam sorba a Király utca és körút sarkán frissen nyílt KFC-ben, és mustráltam a kínálatot. Persze fogalmam sem volt, mi micsoda, már úgy értem, hogy a rántott csirke darabok mitől különlegesek, mi a fenének kell a húshoz sült kukoricát enni, és vajon mi lehet az a coleslaw. Aztán hamar megszerettem mindegyiket, volt egy pogácsájuk is, ami nem volt nagyon jó, de mindig meleg volt, azt is nagyon kedveltem. Hiába, vannak az embernek deformitásai, na:) Azóta a gyorsétterem kínálatának varázsa elmúlt, már egyáltalán nem kedvemre való, ha mégis elcsábulok, az csakis a káposzta salátájuk miatt van, bár megjegyezni kívánom, az sem olyan már, mint az ősidőkben. Sic transit gloria mundi.



Hozzávalók: 

 50-60 dkg fejes káposzta
 1 fej vöröshagyma
 1 termetes sárgarépa
 1 alma
 1/2 teáskanál zellermag
 1 evőkanál citromlé
 némi reszelt citromhéj
 1 pohár joghurt
 2 evőkanál majonéz
 folyékony édesítő ízlés szerint
 só ízlés szerint

 Elkészítés: 

 A zöldségeket nagyon apróra vágjuk, még jobb, ha a robotgéppel reszeltetjük le. Ne legyen nagyon apró a reszelék, mert akkor pép lesz a salátából, az meg nem annyira kívánatos. Keverjük össze a joghurtot, a majonézt, sót, borsot, édesítőt. A zöldségekre öntsük rá a citromlevet, az öntetet, és alaposan keverjük össze. Kóstolgassuk, és korrigáljuk az ízeket a szánk íze szerint. 24 órai hűtőben érlelés kifejezetten jót tesz a salátának, addigra a zöldségek engednek némi levet, az ízek összeérnek, és egy ellenállhatatlanul jó ízű, ropogós téli salátával találjuk szemközt magunkat. Ez a recept attól diétás, hogy nem cukrot és nem házi majonézt használtam, ráadásul hozzáadott szénhidrát sincs benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése