2015. november 24., kedd

Répatorta

Imádom. Ettem már nagyon rosszakat is, amikor benyaltam egy-egy kávézó hírnevét, és elhittem, hogy amit ők sütnek, az csak jó lehet. De ez még régen volt, azóta óvatos vagyok, és inkább magam sütöm a répatortát. Szerencsére ez idő tájt már nem néznek úgy az emberre, mint egy ufóra, ha répatortát emleget - micsoda? répát egy süteménybe? -, a svájci gyökerekkel rendelkező  carrot cake nálunk is megkapta a letelepedési engedélyt és az állampolgárságot. Nagy-Britanniában az angolok kedvenc süteményének választották, és mi tagadás, én ezen nemigen tudok csodálkozni. Nem szívesen hagyom el a tetejéről a krémsajtos mázat, szerintem az édes tészta, és a kissé savanykás krém harmóniája az, amitől ez a sütemény igazán szerethető. Ma Mary Berry receptjét mutatom meg, amin csak egy keveset változtattam, a mazsola és a dió mennyiségét csökkentettem le egy kicsit.


Őt is google barátom segítségével kerítettem elő, a lányom fényképezte sok évvel ezelőtt.

Hozzávalók:

200 ml étolaj
3 tojás
175 ml agavé szirup (az enyém most elfogyott, de találtam rizsszirupot, amit kiegészítettem egy kevés juharsziruppal)
40 dkg lereszelt sárgarépa
27,5 dkg liszt
3 teáskanál sütőpor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál fűszerkeverék (gyömbér, szegfűszeg, szerecsendió keveréke)
2 marék mazsola
10 dkg apróra vágott dió

Elkészítés:

1. Az olajat, a tojást és az édesítésre használt szirupot egy tálban összekeverjük, végül hozzáadjuk a répát.
2 A lisztet, sütőport, fűszereket, a mazsolás és a diót is elvegyítjük egmással.
3. Alaposan elkeverjük az összetevőket, és két egyforma méretű sütőformába kanalazzuk. Ez lehet szögletes, 20x20 centis forma, lehet kis 18 cm-es tortaforma, de ha nem rendelkezünk két egyformával, öntsük a tésztát egy 26 cm-es tortaformába. Előtte béleljük ki a formákat sütőpapírral.
4. Süssük a tésztát 30-40 percig, ez nagyban függ a sütőtől, érdemes tűpróbálval ellenőrizni, átsült-e a tészta. Én most két 20x20-as formát használtam, és az egyiket még vissza kellett tennem néhány percre, mert bár az aljának szép színe volt, mégis úgy éreztem, hogy ráfér még néhány perc a sütőben.
5. Ha elkészült a tészta, tegyük rácsra, hagyjuk kihűlni. Addig elkészíthetjük a krémet a tetejére.

25 dkg mascarpone vagy más natúr krémsajt
10 dkg puha vaj
ízlés szerint porcukor
1 teáskanál vanília kivonat
ha szükségesnek látjuk, egy kevés sűrű tejföl

A szobahőmérsékletű sajtot és vajat keverjük habosra, édesítsük ízlésünk szerint, ízesítsük a vanília kivonattal. Ha szeretjük, reszelhetünk bele citromhéjat is.

6. Kenjük meg az első tésztát a krémmel, helyezzük rá a másik lapot, kenjünk a tetejére is krémet, és ha futja, ne hagyjuk ki az oldalát sem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése