2015. augusztus 23., vasárnap

Szilvás pite

Megérkezett a szilva szezon, most jó néhány hétig tömve lesznek a piacos standok vele, és ez jó. Sok fajta van, ismerkedjetek mindegyikkel. Én most egy kicsit éretlent, de jóízűt vettem, azt mondta az árus, hogy csak ilyen féléretten lehet leszedni, ha megérik, már kezelhetetlen lesz. Hát kíváncsi vagyok az érett állapotra, mert még így keményen is kellemes ízű a gyümölcs. A sütemény alapja omlóstészta, pillanatok alatt készen van.


Hozzávalók:

30 dkg liszt
13 dkg hideg vaj
5 dkg cukor
2 tojás sárgája
esetleg egy kevés hideg víz

50 dkg gyümölcs
cukor
őrölt fahéj

Elkészítés:

A lisztet és a vajat késes aprítójú robotgépbe tettem - az most úgyis állandó lakója a konyhapultnak, tekintettel az éppen hatályos paradicsom szezonra, amikor is nálam spagetti szósz készül hektó számra... -, vizes homok állagúra kevertettem a géppel. Ez mindösszesen néhány pulzáló gombnyomást jelent. Ekkor hozzáadtam a cukrot és a két tojás sárgáját, azzal is járattam a gépet néhány másodpercig, majd folpack fóliára öntöttem a tésztát, kicsit összenyomkodtam a kezemmel. Nem gyúrtam, csak összepaskolgattam. Becsomagoltam a fóliába, ment egy órára a hűtőbe.
Közben a szilvát megmostam, kimagvaltam és felnegyedeltem, ugyanezt tettem még néhány sárgabarackkal is, ami még fellelhető volt otthon - esküszöm, szezonjában nem volt olyan édes és lédús a sárgabarack, mint a múlt heti szerzemény, és cseppet sem volt drágább, mint a szezonben -, kezembe akadt két ringló, ezeket is hozzáadtam a töltelékhez.
Az egy óra leteltével kerekre nyújtottam a tészta kétharmadát, kibéleltem vele egy üveg piteformát, beleöntöttem a gyümölcsöket, megszórtam őket egy marék cukorral, némi fahéjjal, majd a maradék tésztából rácsokat készítettem a süti tetejére.
180 fokos sütőben 50 percet sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése