2015. július 31., péntek

Pórékrémleves


Már nem emlékszem, hogyan lett nálunk ez A Kedvenc Leves, talán egy karácsony előtti teszetoszáskodásom eredménye lett, és aztán úgy maradtunk. Évekig minden karácsonykor és minden családi ünnepen ezt kellett asztalra adni, néha legörbülő szájjal kérleltem a többieket, hadd főzzek inkább más levest, de nemigen engedtek a póréból.
Néhány napot a tanyán töltünk, tanyaőrségben (vesd össze: ellátjuk a legalapvetőbb teendőket az állatok és növények körül, városiak lévén persze bénázunk napszámba, de tevékenységünk nyomán azért minden életben marad...)
Hetek óta nincs kedvem főzni, és ez városon nem is olyan nagy dráma, számtalan módon megoldható egy vacsora, egyrészt ott a dugig pakolt kamra, amiből mindenki főzhet magának, akinek indíttatása van erre, és nem én vagyok, másrészt ugye az ételszállító cégeket is igénybe lehet venni. Ez a tanyán persze nem működik, mert még a pizzás se jön ide ki a városból. Így aztán valamit muszáj rittyenteni. Nagyon vicces, de a nyusziknak szánt zöldség halomban találtam két szuper állapotban lévő póréhagymát, nem is értem, miért került a rakásba, de én kiemeltem őket onnan, és negyed óra múlva kész volt a leves.




Hozzávalók:

1 megtermett póréhagyma, a zöldje is
1 nagy fej vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
olívaolaj
só, bors, őrölt rozmaring, bazsalikom
3 dl tejszín
fél liter tej
2 evőkanál liszt
 
Elkészítés:

A hagymákat összedarabolom, egész pici olívaolajon puhára párolom. Turmixba töltöm és némi tej hozzáadásával pürésítem. Abban a lábasban, amiben a hagymák párolódtak, olívaolajjal és liszttel rántást készítek, majd hozzáöntöm a hagymapürét. Átforralom és ízesítem: ekkor jön a só, a bors, a rozmaring és a bazsalikom. Nálam ennek a levesnek a lelkét a rozmaring adja, úgyhogy kap belőle bőven. Belepottyantok egy erőleves kockát is a masszába, majd felöntöm tejjel. Kiforralom, a végén hozzáöntöm a tejszínt is. Lehet levesgyönggyel tálalni, esetleg pirított bagett szeletekkel, amire szórunk egy csepp parmezánt.
 
Lisztmentes változat:

A hagymához darabolok még egy-két szem krumplit, azzal együtt főzöm puhára a hagymákat. Pürésítés után már csak hozzá kell adni a tejszínt, nem kell bele liszt.



Majdnem baj lett :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése