2014. július 20., vasárnap

Túrófánk


A receptet egy enyhén zsírpacnis, kockás papíron őrzöm, sajnos már nem emlékszem, kitől kaptam, mindenesetre az évek során gyakran sütöttem ilyet, amikor a gyerekek kicsik voltak. Mostanában pedig a gyorsan-valami-finomat kategória oszlopos tagjaként húz ki néha a pácból:) Ha jól találjuk el a sütési hőfokot, akkor egy könnyű, levegős, enyhén citrom aromájú édességet kapunk végeredményképpen.


Hozzávalók:

25 dkg túró áttörve
20-22 dkg liszt
1 egész tojás
1,5 dl tejföl
2-3 evőkanál cukor
1 púpos mokkáskanál szódabikarbóna
opcionálisan: reszelt citromhéj, mazsola
a sütéshez olaj
 
Elkészítése:


Az összes hozzávalót egy tálba összeöntöm, fakanállal kikeverem. Lisztezett deszkán 1 cm vastagra nyújtom, tetszőleges formára vágom-szaggatom. Beleteszem a forró (nem túl kevés) olajba. Érdemes kitapasztalni az olaj optimális hőfokát: ne legyen túl hideg, mert akkor a fánk magába szippantja a tetemes részét, azt pedig nem akarjuk. Ellenben ha túlságosan forró, akkor kívülről megég a tészta, belülről pedig nyers marad, egyszóval a metódus ugyanaz, mint a hagyományos fánknál.

Ma narancspürével tálaltam, emígyen: egy termetes spanyol narancsot alaposan meghámoztam, fehér bundájából kivetkőztettem, kis darabokra vágtam. Levével együtt egy kis lábasba raktam, melegíteni kezdtem. Kapott egy kis cukrot és minimális fahéjat párolás közben, majd amikor már puha és illatos volt, egy evőkanál keményítőt feloldottam 30-40 ml vízben, és ezzel öntöttem nyakon a narancsokat. Felforraltam, és az utolsó percben Cointreaut adtam hozzá.
Adhatunk hozzá házi lekvárt, bármilyen gyümölcsszószt, mézet, juharszirupot, végső esetben akár vaníliasodót is, de egy sima porcukros szórással is lecsúszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése